fredag 9 december 2011

Pojkar yngre!

I eftermiddags var det träning med småkillarna. Många som var borta idag dock...tråkigt, men sånt händer ju!
Vi började med uppvärming och mjuka i 8:or. Sen övade vi hjulningar mellan klossar, handstående och kullerbyttor över liten gul kloss. Efter det övade vi för första gången kuller byttor i takt och halva gänget hjulningar i takt. Det gick sådär, haha! Nästa fredag är det lite juluppvisning för föräldrarna.

Efter fruktpausen körde vi ljushopp ljushopp på satsbrädor, såg bra ut från där jag stod och hade flickis från voltkudde till mage och det gick förvånansvärt bra, spänna sig kan de faktiskt! Line hade handstående till rygg och det såg jag inte alls, men det gick säkert bra! Jag har ont i mina små knä efter att ha suttit på dem i 30 min och passat...

Till nästa termin kommer vi ah dessa småkillarna två gånger per vecka, ska bli kul...hoppas på att jag kommer hinna med bara! Tänk vad lite anställning hade kunnat göra :) Motus-Salto levererar enormt på truppsidan just nu och ändå känns det som det bara ges och ges till Ag, där det förvisso också levereras väldigt bra gymnaster! Men vi vill också kunna vara i hallen så mycket! Får hoppas att jag får ihop tiden på lördagarna alltså. Det blir 10.30-12.30 för små killarna och 12-15 för de stora, halva dagen i gympahallen! Det kommer att bli 13 timmar i hallen/vecka nästa termin...hur ska det gå ihop med slutpraktik i skolan?!

Imorgon är det bakåtträning med de stora grabbarna, ska bli kul...hoppas att Rauol och Isak är friska och att Felix är på bra humör för att kötta även lite bakåtvolter!
Nu blir det snart godnatt för mig, fullspäckad dag imorgon med träning, kalas *2 och tillsist inflyttningsfest i Hbg!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar